2Bcontent

Wat is real time content marketing? Betekenis en tips!

Bij een goede content marketing strategie mag real time content marketing niet ontbreken. Het is relevant, actueel en een goed middel om betrokkenheid met je publiek te creëren. Maar wat is de betekenis van real time marketing precies? In dit artikel leggen we het uit en delen we handige tips om real time marketing te integreren in jouw content marketing strategie.

Betekenis van real time content marketing

Real time content marketing staat ook wel bekend als ‘inhakers’. De term zegt het al: met real time content marketing haak je in op de actualiteiten. Iets wat op een bepaald moment speelt in Nederland of in de wereld kan een mooie aanleiding vormen om door middel van real time marketing op die gebeurtenis in te haken. Je kunt zo’n gebeurtenis op verschillende manieren koppelen aan je boodschap. Bijvoorbeeld door humor te gebruiken, of door je publiek te verrassen met originele content. Deze content kun je delen op verschillende social media platforms. Doe je dit goed, dan kun je rekenen op meer betrokkenheid van je potentiële klanten.

Tip 1: wees origineel

Creativiteit is een must om goede real time content te kunnen produceren. Je kunt je real time marketing gedeeltelijk voorbereiden en onderdeel maken van je strategisch plan, door een overzicht te maken van vaste jaarlijkse momenten waarop je kunt inhaken. Daarnaast is het slim om in je content marketing plan ruimte vrij te houden voor onverwachte gebeurtenissen in het nieuws, zodat je hier snel op kunt inhaken. Voor beide situaties geldt: een originele boodschap blijft vaak beter hangen bij je publiek.

Tip 2: houd je boodschap relevant

De uitdaging van real time marketing is dat je op het juiste moment inspeelt op een actuele gebeurtenis. Dat doe je met content die zowel relevant is voor het onderwerp dat op een bepaald moment speelt, als voor jouw product of dienst. Dit maakt dat het belangrijk is om de focus erin te houden en steeds goed na te denken of de boodschap die je wilt delen echt van toegevoegde waarde is voor jouw content marketing strategie. Omdat je in sommige situaties snel moet kunnen schakelen, is de kans ook groter dat er fouten ontstaan. Wees hier dus extra goed op bedacht en probeer altijd te voorkomen dat jouw boodschap net iets te ver gaat en je reputatie beschadigt.

Hulp nodig bij het creëren van real time content?

Het kan best een uitdaging zijn om een boodschap te produceren die op een originele en relevante manier inhaakt op actualiteiten. Wij helpen je hier graag bij! Met een blog abonnement kun je bijvoorbeeld maandelijks rekenen op relevante blogs. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.