Wanneer mensen een brandende vraag hebben, dan zoeken ze hiernaar op het internet. Hier kunnen bedrijven heel goed op inspelen. Althans, áls ze gebruik maken van een goede SEO-strategie voor hun online content. SEO helpt om sneller gevonden te worden in Google en dat zorgt voor meer naamsbekendheid, meer klanten en meer conversies. Het schrijven van goede SEO webteksten vergt tijd, maar het levert je enorm veel op. In dit artikel leggen wij je uit waarom SEO en content marketing een gouden combinatie zijn.
Er zijn een aantal zaken, zoals onder andere zoektermen en linkjes, die zoekmachines meenemen in de ranking van een webpagina. Een goed doordachte SEO-strategie voor de content op jouw webpagina kan ervoor zorgen dat jouw site zo hoog mogelijk in de zoekmachine verschijnt.
Contentmarketing
Contentmarketing is een vorm van marketing die bestaat uit het aanbieden van relevante informatie. Door content te delen die klanten nieuwsgierig maakt en helpt bij eventuele vragen of problemen, probeer je interactie te creëren en klanten te binden. Contentmarketing vergroot dus de online zichtbaarheid en het contact tussen het bedrijf en de potentiële klant en dat is essentieel voor de groei van jouw bedrijf.
SEO toepassen in je content
Het is belangrijk om de content op jouw webpaginate optimaliseren door middel van SEO (Search Engine Optimization). Door SEO-technieken toe te passen, zorg je ervoor dat jouw content goed in zoekmachines zoals Google wordt gevonden. Zodra iemand een zoekterm intikt die gerelateerd is aan jouw artikel, zorgt Google ervoor dat jouw zakelijke blog te vinden is in de zoekresultaten. Op deze manier trek je door middel van jouw blog meer bezoekers naar je website en wordt jouw bereik aanzienlijk vergroot. Pas wel op dat je jezelf niet verliest in het verwerken van zoveel mogelijk zoektermen. Dit kan namelijk ten koste gaan van de leesbaarheid van het artikel. Zodra een lezer jouw artikel gevonden heeft, is sterke content nodig om daadwerkelijk een band op te kunnen bouwen met je doelgroep. Dat is wat de combinatie tussen slimme SEO en spot on content zo sterk maakt!
Tip! Staar je niet blind op het verwerken van zoveel mogelijk zoektermen, de leesbaarheid van een artikel is minstens zo belangrijk als sterke SEO!
Zoektermen verwerken
Door zoekwoorden te verwerken in jouw content, zorg je ervoor dat Google jouw artikel sneller aanbiedt als iemand op dat zoekwoord zoekt. Zorg ervoor dat de zoektermen waarop je graag gevonden wil worden op meerdere plaatsen op je webpagina terugkomen, zoals in de titels, tussenkoppen, lopende tekst, de URL, afbeeldingnamen en in de meta-omschrijving van je webpagina. Op deze manier vergroot je de kans dat jouw pagina hoger verschijnt in de zoekresultaten.
Linkjes
Linkbuilding zorgt ervoor dat jouw content SEO-waardig is. Google hecht veel waarde aan de pagina’s waarnaar veelvuldig verwezen wordt. Hoe meer websites verwijzen naar jouw webpagina, hoe belangrijker deze wordt gevonden door de zoekmachines. Je kunt natuurlijk ook in jouw content verwijzen naar andere artikelen die je eerder geschreven hebt. Daarnaast kun je linkbuilding stimuleren door je content te delen op social media.
Hulp nodig?
Door jouw content te combineren met SEO zorg je ervoor dat je een hogere positie krijgt in Google, meer websitebezoekers krijgt en daardoor zorg je voor meer conversies. Heb je hulp nodig bij het schrijven van SEO webteksten of blogs? Laat ze schrijven door ons! Wij hebben een database met ervaren SEO-tekstschrijvers. Neem voor meer informatie of het opvragen van een offerte gerust en vrijblijvend contact met ons op.