Waarom zakelijk bloggen? 3 redenen om eraan te beginnen

Bloggen klinkt heel leuk, maar het kost nu eenmaal tijd en energie. Je dient iedere keer weer interessante en inspiratievolle onderwerpen te bedenken en er ook nog een leuk verhaal van te maken. Toch kan zakelijk bloggen veel opleveren voor jou en je bedrijf. Daarom is het superbelangrijk om vandaag nog te beginnen met zakelijk bloggen. In dit artikel vertellen wij je drie redenen waarom!

Zakelijk bloggen

Als ondernemer ben je continu bezig met de optimalisatie en de groei van jouw bedrijf. Hiervoor dien je jezelf op de kaart te zetten en dat kan door middel van zakelijk bloggen. Door zakelijk te bloggen, schrijf je over verschillende zaken met betrekking tot jouw bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld heel persoonlijke verhalen delen over jouzelf of de medewerkers binnen het bedrijf. Daarnaast kun je ook schrijven over onderwerpen waar binnen jouw vakgebied veel vragen over zijn. Hoe interessanter jouw blogs zijn, hoe beter ze worden gelezen en hoe meer jouw bedrijf in the picturekomt.

Reden 1: SEO zorgt voor meer bezoekers

Wie zakelijk blogt, kan niet om de term SEO (Search Engine Optimization) heen. Door SEO-technieken toe te passen in jouw blogs, zorg je ervoor dat jouw blog goed in zoekmachines zoals Google wordt gevonden. Zodra iemand een zoekterm intikt die gerelateerd is aan jouw artikel, zorgt Google ervoor dat jouw zakelijke blog te vinden is in de zoekresultaten. Op deze manier trek je door middel van jouw blog meer bezoekers naar je website en wordt jouw bereik aanzienlijk vergroot.

zakelijk bloggen

Reden 2: Jij bent de expert

Door zakelijk te bloggen laat je zien dat jij kennis van zaken hebt binnen jouw vakgebied en bereid bent om dit te delen met de buitenwereld. Wanneer jouw blog waardevolle content bevat, gaat men jou vanzelf zien als autoriteit: ze zullen sneller naar jou toe komen bij vragen. Je lezers zien jou immers als expert en vertrouwen je in jouw expertise. Mochten jouw lezers een product of dienst nodig hebben die jij verkoopt, dan wordt de kans veel groter dat zij dit uiteindelijk bij jou gaan kopen.

Reden 3: Je bent up to date en interessant

Zoals eerder gezegd zorgt een goede SEO-strategie voor meer relevante websitebezoekers. Deze websitebezoekers zijn direct potentiële klanten. Daarmee wordt het aantal conversies aanzienlijk verhoogd. Daarnaast zorgt het regelmatig plaatsen van blogs voor een continue verversing van jouw website. En dat is héél goed voor de vindbaarheid in de zoekmachine. Je laat zien op deze manier zien dat je jouw website up to date houdt en dat maakt je veel interessanter!

Hulp nodig bij zakelijk bloggen?

Heb je hulp nodig bij het schrijven van zakelijke blogs? Laat je blogs schrijven door ons! Wij hebben een database met ervaren SEO-tekstschrijvers. Neem voor meer informatie of het opvragen van een offerte gerust en vrijblijvend contact met ons op.

Over de auteur: Beau Nanninga