Dit is waarom een whitepaper meer leads oplevert voor je bedrijf

Je hebt vast wel eens gehoord van een whitepaper. Maar misschien is het jou nog niet helemaal duidelijk wat de meerwaarde van deze contentvorm is voor een bedrijf. In dit artikel leggen we dit haarfijn aan je uit. Tipje van de sluier: een goede whitepaper is een heuse leadmachine!

Waarom een whitepaper aanbieden?

Een whitepaper (laten) schrijven is een effectieve manier om je kennis te delen met je doelgroep. Tegelijkertijd trek je potentiële klanten aan door een whitepaper aan te bieden. Dit doe je meestal via je website, in de vorm van een document dat bezoekers kunnen downloaden. In dit document geef je je lezers nuttige tips mee, of bijvoorbeeld een stappenplan voor het bereiken van een specifiek doel. Het is zowel een inhoudelijk verdiepend document als een praktisch naslagwerk voor je prospects.

Kennis delen

Vaak gaat een whitepaper inhoudelijk in op de uitdagingen of problemen die je doelgroep ervaart. Je laat je potentiële klanten zien dat jij betrouwbaar bent en dat je met jouw dienst of product meerwaarde kan leveren. Zo geef je indirect en op een krachtige manier de boodschap mee dat jouw bedrijf de oplossing kan bieden waar jouw doelgroep naar zoekt. Een whitepaper biedt dan ook de uitgelezen kans om de kennis die je als bedrijf in huis hebt met de wereld te delen. Met een goede whitepaper reik je je doelgroep waardevolle informatie aan. Je voorziet niet alleen in de informatiebehoefte van je doelgroep; je zet je bedrijf ook neer als autoriteit in de branche waarin je opereert. Zodoende onderscheid je jezelf van de concurrent. Tegelijkertijd zal de lezer van een whitepaper zich geroepen voelen om de waardevolle kennis die jij deelt door te geven aan collega’s of vakgenoten, waardoor je meteen nieuwe leads genereert. Twee vliegen in één klap dus!

Waardevolle uitwisseling

Je kunt ervoor kiezen om een speciale landingspagina op je website in te richten voor je whitepaper. Via deze landingspagina kunnen bezoekers je whitepaper downloaden in ruil voor hun naam en e-mailadres. Omdat je je bezoekers informatie aanreikt waar zij echt iets mee kunnen, zullen zij vaker geneigd zijn om deze gegevens achter te laten op je website. Dit maakt een whitepaper het perfecte middel om meer leads te genereren.

Hulp nodig?

Bij het schrijven van een whitepaper komt vaak best wel wat kijken. Denk bijvoorbeeld aan het kiezen van een specifiek onderwerp, het verzamelen van informatie en dit vervolgens in een heldere structuur gieten. Daarnaast moet je whitepaper er natuurlijk ook aantrekkelijk uit zien. Klinkt overweldigend? Wij helpen je er graag bij! Onze specialisten hebben de juiste kennis in huis om jouw whitepaper tot een succes te maken.

Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte, neem dan gerust contact met ons op.

Over de auteur: Beau Nanninga